Fakt posiadania strony, nie sprawi że nagle pojawią się klienci. Kiedy strona bez reklamy może przynieść korzyści a kiedy nie? Przeczytaj.
Po co Ci strona? Jaki ma cel?
Jeżeli posiadasz lub chcesz założyć stronę aby zdobyć nowych klientów – musisz się reklamować. Sam fakt posiadania strony nie sprawi że klienci zaczną wpływać drzwiami i oknami. Nawet jeżeli posiadasz najlepszą ofertę lub najbardziej innowacyjny produkt – ludzie muszą się o nim dowiedzieć. To już nie jest rok 2000 kiedy wystarczyło wpisanie w meta tagi słów kluczowych aby zyskać widoczność w swojej branży. Na dzień dzisiejszy, stron internetowych są miliony. Jedne bardziej wartościowe, inne mniej. Jedne są przeznaczone dla użytkowników ( tak jak ten blog ) inne zaś dla robotów – tworzone jedynie po to aby wspomóc reklamę innych stron. Treści w internecie jest tyle, że nie da się tego opisać zrozumiałymi liczbami. Każdego dnia powstają dziesiątki lub nawet setki tysięcy nowych stron. Zmierzam do tego, że strona która ma przynosić nowych klientów musi przeskoczyć te strony – które i tak nic nie znaczą. Później, zaczyna się wala o widoczność z prawdziwą konkurencją.
Kiedy tworzenie strony bez reklamy jest uzasadnione?
Jeżeli masz swoich klientów, i chcesz im pokazać swoją ofertę lub przedstawić szukane przez nich informacje – stworzenie strony jest uzasadnione. W takim wypadku, nie musisz jej reklamować.
Powstał mit, często wykorzystywany przez agencje – „obecność w internecie jest kluczowa”. Mamy rok 2016. Sama obecność nic nie da. Stronę trzeba utrzymać. Roczny koszt utrzymania strony to 160 zł. Jeżeli chcesz więc założyć stronę – zastanów się jaki jest jej cel. Następnie zrealizuj go. Strona internetowa która po prostu jest zrobiona to jak wizytówki które po prostu są wydrukowane, i nie rozniesione.
Dodaj komentarz