To że treść jest kluczowym elementem każdej strony internetowej – wie każdy. Ale czy wiesz dlaczego? Kilka słów o roli treści na stronach.
Treść. Umożliwia widoczność w wyszukiwarkach
To działa mniej więcej tak: Google wysyła roboty sieciowe, do analizy witryn internetowych. Chcąc być na topie jako wyszukiwarka numero uno, musi mieć wszystkie dane. Ów robocik, a w zasadzie całe ich stado, przetrząsa czeluście internetu w poszukiwaniu 2 rzeczy. Linków do stron których jeszcze nie zna, i treści która pozwoli określić tematykę. Każda nowo znaleziona strona jest dodawana do kolejki, a następnie analizowana. Z uwagi na to, że robią to „roboty” jedyną możliwością na poznanie kontekstu strony jest analiza jej treści. Na chwilę obecną trwają pracę nad analizą grafik i obrazków, jednak to jeszcze nie jest to. Co za tym idzie analiza materiałów wideo też nie jest aż tak miarodajna jak byśmy chcieli. Jedynym pomostem, między człowiekiem a komputerem – jest więc treść pisana.
Im więcej treści mamy na stronie, tym łatwiej jest robotom wyszukiwarek poukładać sobie o nas informacje. Pojedyncze słowa kluczowe używane w zdaniach, okazują się kluczowe. To o czym piszemy, jest przecież tym co przedstawiamy. Nie ważne, czy chodzi o sklep online który opisuje swój produkt, czy o stronę miłośnika wędkarstwa, który nie widzi w jej prowadzeniu interesu poza tym, że chce się dzielić ze światem swoją pasją. Ilość rzeczy o której można pisać, jest nieograniczona.
Należy więc znaleźć złoty środek, między tym, co potrzebują wyszukiwarki, a tym, co potrzebują klienci. Można to połączyć i idzie to w parze, o ile tylko ma się do czynienia z dobrym copywriterem 😉
Treść. Pomaga docelowym klientom odnaleźć istotne informacje
Klient który Cię zna, lub który szuka konkretnej informacji, musi ją znaleźć natychmiast. Analizy dowiodły, że ludzie zniecierpliwieni – wychodzą ze strony. Przykładowo u klientów prowadzących firmę, często znacznie uwidaczniam numer telefonu, najważniejszą informację o firmie oraz informacje o najciekawszym produkcie. Tworząc stronę internetową, trzeba się trochę poczuć jak ktoś, kto w przyszłości ją odwiedzi. Takie podejście pozwala mi tworzyć strony które z 1 strony dostarczą informacji ludziom, a z drugiej robotom.
Treść. Pomaga nakierować klienta na odpowiednią usługę / produkt
Jeżeli posiadasz w ofercie produkt lub usługę, która jest Twoją domeną, lub po prostu przynosi Ci największe dochody – wyróżnij ją. sposobów jest wiele. Zapytaj mnie o pomoc.
Treść. Kreuj Siebie w roli eksperta
Internet to miejsce, w którym każdy może napisać wszystko. Ludzie boją się naciągaczy, pośredników lichwiarzy i tak dalej. Jak więc odróżnić kogoś kto się zna, od kogoś kto ściemnia? Sprawdzić jego stronę. Lakoniczna oferta, rozjechane zdjęcia i skopiowany z wikipedii tekst. Mi tyle wystarczy aby wydać wyrok, a Tobie?
Inaczej patrzy się na stronę, która ma przejrzystą ofertę i jawne dane kontaktowe, a inaczej na stronę „Gala Anonima”. Tak samo jest z treścią. Ofertę może napisać każdy, ale czy każdy potrafi wytłumaczyć co oferuje? Jak rozwiązać podstawowe problemy z jego dziedziny? Pisząc artykuł, poradnik, news – możesz udowodnić że jesteś prawdziwym ekspertem. Daj ludziom istotne informacje, a zyskasz ich kredyt zaufania. Przecież tak samo działają aukcje na allegro prawda? Sprawdzamy opis, sprawdzamy ilość komentarzy i zamawiamy.
Dodaj komentarz